Obecnie prowadzenie firmą coraz częściej wymaga od właściciela zlecenia niektórych obowiązków innym podmiotom. Może mieć to związek zarówno z zagadnieniami bieżącymi, jak i z zadaniami perspektywicznymi. Raporty roczne budzą strach dla licznych firm. Prócz tego nie każda placówka posiada na tyle wykwalifikowanych członków administracji, by profesjonalnie takie zestawienie zinterpretować. Z tego powodu coraz częściej firmy zdają się na pomoc agencji reklamowych w tej kwestii. Renomowane agencje reklamowe nie tylko podchodzą do każdego zleceniodawcę w sposób indywidualny, ale również każdy projekt konstruują od zera. Tak właśnie dzieje się w przypadku raportów rocznych z działalności danej firmy – zleceniodawcy. Raporty są zazwyczaj tworzone od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z uwzględnieniem specyfiki danego przedsiębiorstwa. Profesjonalna agencja reklamowa ma na względzie również cel konstruowania takiego raportu, jego zastosowanie praktyczne. Podczas tworzenia raportu rocznego niezbędne są również częste narady z reprezentantami danego klienta. Indywidualnie zaprojektowany raport przedstawia treści zarówno statystyczne jak i innego rodzaju w przyciągający uwagę, a równocześnie przejrzysty graficznie sposób. Różnego rodzaju badania otoczenia rynkowego są równocześnie wykonywane przez ekspertów z dziedziny marketingu. publikacje okolicznościowe. Można zatem konstruktywnie zastosować się do nich w dalszych posunięciach przedsiębiorstwa, tak w wymiarze finansowym, jak i strategii całościowych.